laatste week - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van janenylonga - WaarBenJij.nu laatste week - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van janenylonga - WaarBenJij.nu

laatste week

Blijf op de hoogte en volg janenylonga

08 Mei 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

Hallo lieve mensen,

Vanuit Rabanal zijn we inmiddels weer een heel eind verder gelopen.
Onderweg uiteraard weer vanalles meegemaakt en veel gezien en gehoord.

Leuke anekdote is dat in de herberg in Molinasecca in de ochtend, een andere pelgrim in de schoenen van Jan is weg gelopen. Gelukkig hebben we deze slaperige perlgrim nog kunnen achterhalen, voor hij de bergen weer in was.

Een aantal dagen geleden hebben we de markering voor de laatste 100 kilometer gepasseerd en op dit moment zijn we nog maar 20 kilometer van Santiago de Compostella verwijderd.
Morgen zullen we er aan komen en dan is het grootste deel van ons avontuur voorbij helaas. Het is een onwerkelijk gevoel om de camino te gaan verlaten. Morgen wordt een bijzonder dag, waarbij we de aankomste in Santiago zullen vieren met een aantal mede pelgrims waar we af en aan mee gelopen hebben, vanaf het begin in St Jean, Frankrijk.

We twijfelen of we door zullen lopen naar Finesterra, het einde van de wereld, zoals het ook wel genoemd wordt. Dat is een dag of drie extra lopen.

Voor nu willen we jullie bedanken voor het medelopen en leven.
Als we thuis zijn, willen we een uitgebreider verslag maken, hoewel het niet uit te leggen is, wat we dagelijks meemaken.
Voor ons een ervaring die we nooit zullen vergeten en waar we erg dankbaar voor zijn, dat we dit hebben mogen beleven.

• 08 Mei 2014 - 16:31

Irene Colsen:

Hallo Jan en Ylonga,

Jeetje wat gaat de tijd snel, weer al bijna aan het eind van jullie tocht. Geniet met volle teugen van de aankomst in Santiago. En als het lukt loop dan nog lekker 3dagen door, je bent er nu toch. Wij horen na onze vakantie graag over jullie avonturen. Goede en veilige terugreis gewenst en neem de tijd om weer aan het leven in Holland te wennen.

Liefs Piet en Irene.

• 08 Mei 2014 - 16:41

Peer:

Hoi Jan en Ilonga,

Wat een mooi verhaal weer, geniet morgen op het plein van je eigen emoties en die van een ander. Ik heb dat 4 jaar geleden heel bijzonder gevonden dat te zien.
    Die schoenen, wat een bak zeg. Die heeft gewoon goedkoop nieuwe willen hebben, zeg maar een ster occasion in auto begrippen hihi.

Lieve groeten Peer

• 08 Mei 2014 - 17:00

Caminofrans:

Hola,
    Ik wil jullie bedanken dat ik mogt meelopen met jullie. Ik heb deze wandeling in 2012 grotendeels gelopen en het bragt me weer terug op de camino Franses.
    Buon Camino,
    Gegroet,
    Caminofrans

• 09 Mei 2014 - 09:14

Maria:

Hey pelgrims

Als je de tijd hebt zou ik doorlopen naar het einde van de wereld. Nou ben je er toch en dan kunnen jullie vertellen aan de achterblijvers hoe dat er dan uitziet :-) Geweldig dat jullie in Santiago zijn. Vast heel wat lichter. En die tijd ja dat is gewoon absurd hoe snel die gaat. Toen ik thuiskwam van mijn reis hadden jullie nog 3 weken te gaan maar die zijn nu al weer voorbij. Griezelig hoor hahahaha.
    Tot snel dan maar weer
    Liefs en zuig alles nog maar even op voordat je weer in het vliegtuig moet.

• 09 Mei 2014 - 14:43

Walter En Yvonne:

Hoi buurtjes,

Als jullie dit lezen zit het avontuur er op. Geweldige prestatie. En we horen nog of jullie het einde van de wereld ook hebben gehaald. Kijk uit hè dat je niet van Spanje afvalt :-)

Groetjes en tot volgende week,
    Walter en Yvonne

• 09 Mei 2014 - 18:17

Melanie:

Heyhey,
    Geweldig zeg ,die schoenen whahahaha!!

Naar het eind van de wereld lopen? Gewoon doen ,kansen pakken als ze voor je liggen!!

liefs van ons :)

• 09 Mei 2014 - 19:36

Peti:

goedenavond dappere pelgrims!

dankjewel voor het delen van jullie prachtige reis, geniet van de aankomst en ervaar alle good emoties en ervaringen ! ben hartstikke trots op jullie !!! graag hoor ik persoonlijk van deze bijzondere ervaring die jullie hebben mogen beleven! en mochten jullie verder wandelen , doen zou ik zeggen , komt op je padje! wens jullie prachtige dagen ! een veilige thuisreis ! tot snel ! liefs peti

• 09 Mei 2014 - 19:47

Janne Van Wijnen:

Ha Ylonga en jan, ben zooooo benieuwd hoe jullie entree in Santiago voelt????!! Ik word errug weemoedig als ik jullie fotoos zie! Wat gaaf dat jullie Nigel en Bruno nog steeds zien. Edgar nog gezien?
    Dat wordt afkicken voor jullie hoor! Had ik al na drie weken Camino.
    Dikke dikke zoenen en pas op voor dat vette wierookvat!
    Janne