Derde week - Reisverslag uit León, Spanje van janenylonga - WaarBenJij.nu Derde week - Reisverslag uit León, Spanje van janenylonga - WaarBenJij.nu

Derde week

Blijf op de hoogte en volg janenylonga

28 April 2014 | Spanje, León

Vanuit Rabenal schrijven we ons derde verslag. Later dan gepland, maar soms is er geen internet en het komt ook voor dat we geen ambitie meer hebben.
Maar we zullen beginnen vanaf Burgos. Ylonga had daar al een scheenbeenblessure en daarmee zijn we de volgende dag, samen met Janne naar het volgende dorp gelopen, op half tempo, dat wel. Het gevolg was dat we ingehaald werden door talloze andere perlgrims. Aangekomen in het dorp waren alle herbergen natuurlijk al vol.
In de plaatselijke supermarkt wist men raad en binnen tien minuten werden we opgehaald en naar een prachtige Casa Rural gebracht in de heuvels. Jan en ik, samen met Janne en Marie France hebben daar genoten van een prachtig verblijf in een tuin met pauwen en eenden in de middle of nowewhere. De senora heeft een heerlijke maaltijd voor ons gekookt en met een flesje wijn erbij was het helemaal prima.
Op deze locatie zijn opnames voor de film The Way gemaakt.
Marie France heeft het been van Ylonga behandeld en de volgende dag zijn we terug gebracht naar het eerdere dorpje om de route te hervatten. Jan en Janne zijn naar het volgende dorp gelopen en Ylonga is met de auto daar afgezet in Cauadrojerez, zodat het been kon rusten.

Cuadrojerez is een bijzonder dorp en aangezien Ylonga daar al om 8.15 in de ochtend rondl kon dolen heeft ze het ´hospitaal voor de ziel´ mogen ontdekken. Dit is een erg mooie plek van twee pelgrims die hun huis opengesteld hebben. Het huis, de tuin en de inrichting stralen een bijzonder krachtige energie uit. He huis hangt vol met mooie fotos en spreuken. ¨ If you judge people, you don´t have time to love them.¨
¨When you don´t know where you are going, look to where you came from¨. En nog vele waarheden meer! Een heilzame plek!
De volgende ochtend nemen we afscheid van Janne die weer huiswaarts gaat. We zien haar na de camino weer!

Na dit dorp, volgt er nog een klim en dan lopen we de Meseta op.
De Meseta is een vlakte van ca 180 km lang, die momenteel vol staat met jong, kort groen graan. Na een dag of wat, spreekt de omgeving weinig tot de verbeelding. We hebben een beroep moeten doen op mentale kracht en innerlijke verbeelding gedaan, om dagelijks de afstand goed te kunnen overbruggen.
Het spreekt voor zich dat zich op andere vlakken volop nieuwe bewegingen voordoen.
In Leon willen we een rustdag nemen, maar aangezien Jan ziek is en het bovendien regent, besluiten we door te lopen, na een nacht bij de benedictijense nonnen.
We zijn de meseta nu net weer uit en hebben de afgelopen week met een forse tegenwind gelopen, dus we zijn goed doorgewaaid.!

Op dit moment hebben we nog ca 245 km te lopen.

• 28 April 2014 - 19:24

Anita:

Zoooh zeg heftig en indrukwekkend tegelijk
    Pfff,maar hoe vervelend het ook is ,
    Volgens mij is en blijft het de moeite
    waard zeg.
    Wat een geweldige belevenis ,die neemt
    niemand ooit nog af.
    Namens de boys een grote bedank voor
    de kaarten.
    Het is voor sommige ook een behoorlijke
    Pittige tijd ,maar we redden het hoor.
    Liefs van Anita en de rest

• 28 April 2014 - 19:29

Irene:

Hallo Jan en Ylonga, weer genoten van jullie mooie verhaal en het steeds meer tot jullie zelf komen. Wat een mooie ervaring, neem alles goed in jullie op. Ervaringen op spiritueel gebied, ervaren te lopen in een zelfde omgeving, kilometers vreten. Bijzondere mensen ontmoeten zal zeker ook een hoogte punt zijn. jammer dat je oude blessure weer opspeelt Ylonga, en dat Jan wat ziek is. Maar zet m op, nog maar een paar honderd km, jullie kunnen het.
    Liefs Irene

• 28 April 2014 - 22:49

Peer:

Hoi maatjes,

Wat een verhalen weer zeg, scheenbeen is wel héél vervelend. Hopelijk blijven de klachten weg. Jullie hebben stevig doorgelopen zeg, knap. Nog 245 km in een kleine 14 dagen, dat gaat jullie lukken, verdeel de krachten goed. Jullie gaan het flikken.

Mooie foto's, Jan, volgens mij zag ik een veld leeuwerik klopt dat, ooievaar laat zich niet raden.

Ylonga, je cliënt Allard zie ik wekelijks en hij zegt telkens en soms weer meerdere keren dat hij je erg mist, Godverdomme da is klote da ilonga er nie is, ik mis ze gewoon. Leuk uit zijn mond te horen.

Ik zie weer uit naar het volgende verslag, houd je haaks samen.

Liefs en een knuffel, Peer

• 29 April 2014 - 11:29

Maria:

Effe kort "mooi verslag". Ik beleef het een beetje met jullie.
    Liefs

• 29 April 2014 - 17:32

Joyce Derrez:

Hey Ylonga & Jan,

Hoop dat het met jullie beiden nu weer beter gaat.

Mooi dat jullie te laat aankomen bij de herbergen er voor gezorgd heeft dat jullie een andere, heel mooie plek hebben mogen ontdekken.

Fijn dat jullie op jullie tocht zulke mooie ervaringen, plekken en mensen meemaken.

Dat dit voor de rest van jullie reis ook mag gelden.

Geniet ze!!

Joyce

• 01 Mei 2014 - 21:38

Yvonne & Walter:

Hoi buurtjes,

We hopen jullie over 2 weken weer helemaal gezond terug te zien.
    Nog ff volhouden.
    Lijkt ons een onvergetelijke bedevaart.

Groetjes,
    Yvonne & Walter.

• 02 Mei 2014 - 07:20

Peti:

goedemorgen lieve mensen

wat een pittige dagen voor jullie nu , blessure en ziek zijn ! knap en wat een doorzettingsvermogen ! echt superknap, hoop dat jullie beiden weer hersteld zijn om deze prachtige reis intens te kunnen beleven, mooi om te lezen dat er veel good people en goede energie met jullie meereist! ! wederom mooi om jullie ervaringen te lezen , alsof je zelf een stukje reis mag ervaren ! wens jullie fijne en helende wandeldagen en dat de reis ook een innerlijke mag zijn ! veel liefs peti

• 02 Mei 2014 - 20:35

Janne:

Waaaaah!!! Jan ziek! das niet de bedoeling!! Heb jij helemaal geen last meer van de scheenbeenblessure Ylonga? Ik denk steeds even aan jullie. Ik had er ook best wel willen lopen! Af en toe jullie tegen komen! Thuis lag de enveloppe met de credentials van de eerste honderd kilometer: wat lijkt dat al weer lang geleden he?
    Hou vol en geniet! Dikke zoenen!

• 03 Mei 2014 - 09:44

Margreet:

Respect voor jullie! Ik ben vooral benieuwd naar de verhalen die ik tussen de regels door lees :-)
    Een goede voortzetting gewenst zonder ziektes en blessures! Geniet ze! Xx