Eerste week - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van janenylonga - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van janenylonga - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Jan en Ylonga

Blijf op de hoogte en volg janenylonga

11 April 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

Hallo achtervolgers,

De eerste week hebben we goed doorlopen.
We zijn gestart in Jean Piede de Port en de volgende dag naar de herberg Orison gelopen. Een eerste korte maar pittige wandeling.

De volgende dag de pyrineen overgstoken, waar we nog door de sneeuw gelopen hebben om uiteindelijk na 28 kilometer aan te komen in het klooster Roncevalles. In de late middag een rondleiding gehad van de prior die ons onthaalde met een borrel. Zo zouden ze bij ons de kerk wel weer vol krijgen.
De prior had Ylonga tot mede tourgids en vertaler aangewezen.
Het klooster had deze nacht ruim 120 pelgrims te gast, waarva ner toch zeker een paar snurkten.

Tot op heden is het een zeer bijzondere ervaring, om met zo veel mensen op dezelfde weg te lopen met hetzelfde doel.
We komen regelmatig dezelfde mensen tegen, als waarmee we de tocht gestart zijn en dat is super gezellig.
Pelgrims komen van alle delen van de wereld en we hebben wel eens overnacht met personen, met verschillende nationaliteiten; Australie, Korea, Duitsland, Belgie, Frankrijk, Zweden, Nieuw Zeeland, Brazilie, America Engelend, Ierland, Schotland.

Het valt niet mee om internet cafe´s te vinden maar we doen ons best jullie op de hoogte te houden.
Dit verslag komt vanuit de bibliotheek In Logrono, waar we nu zitten.

De eerste oorkonde voor de 100 kilometer hebben we eergisteren ontvangen, dus die hebben we al binne, naast de vele pelgrims stempels die we in iedere overnachtings herberg krijgen.

We zijn iedere dag gemiddeld een uur of 8 onderweg en dat is vermoeiend voor het lichaam.
Toch is het een ervaring die ons veel brengt en waar we volop van genieten. Iedere avond in een ander dorp of stad, veel indrukken en interessante gesprekken met andere perlgrims.
Bovendien levert het veel mooie foto´s op.
Om jullie een indruk te geven, zullen we er een paar plaatsen.

Tot de volgende update,
Liefs Jan en Ylonga

• 11 April 2014 - 18:09

Joyce Derrez:

Hoi,
    Fijn dat jullie een mooie, eerste week achter de rug hebben., en al zoveel hebben gezien en gehoord!

Hoop van harte dat alles voorspoedig blijft gaan, en dat jullie blijven genieten!!

Lieve groetjes uit Limburg,

Joyce

• 11 April 2014 - 18:09

Irene:

Hallo Jan en Ylonga,

Met plezier heb ik jullie eerste reisverslag gelezen. Mooi!! Eigenlijk ben ik wel een beetje jaloers hoor, niet echt natuurlijk maar ik zou daar ook wel willen zijn.
    Geniet van alles wat op jullie pad komt en dat gaan nog vele dingen zijn en geniet van elkaar. Wat een mooie ervaring gaan jullie krijgen, vast 1 om nooit te vergeten. Pas goed op jullie lichaam en op elkaar, liefs irene

• 11 April 2014 - 18:12

Irene:

Mooie foto's!!! En in de sneeuw zie ik, xxx

• 11 April 2014 - 19:47

Walter En Yvonne Somers:

Hoi buurtjes,

Prachtig wat jullie allemaal al hebben meegemaakt. En natuurlijk de leuke foto's. We volgen jullie, niet letterlijk natuurlijk :-) Geniet van alles.

Groetjes Walter en Yvonne

• 11 April 2014 - 22:39

Peer En Liesbeth:

Hoi Jan en Ilonga,

We hebben met plezier gelezen en gekeken naar de foto's. Jullie eerste week wat een mooie ervaringen al. We zien uit naar een 2e verslag. Take it easy en geniet van alles wat e op je pad komt. Ervaar moeilijkheden als een kadootje.

Liefs Peer en Liesbeth xx
    Ps. Met jullie klantjes loopt alles oké , hihi

• 12 April 2014 - 10:58

Peti:

Hoi Jan en Ylonga,
    Wat een prachtig reisverslag en foto's...het is alsof we een stukje met jullie mee kijken, dankjewel hiervoor.Ik wens jullie een mooi vervolg van jullie bijzondere reis.
    Veel liefs van Peti, Nikki, Heidi

• 12 April 2014 - 19:24

Melanie:

Heyhey,
    Wauwww geweldig !!! Wat een ervaring , prachtig!
    Liefs van ons xxx

• 13 April 2014 - 18:51

Anita:

Hey luitjes,

Fijn om iets van jullie te horen,
    Mooi om te lezen dat het goed gaat met jullie
    Indrukwekkend wat jullie meemaken.
    Geweldig om al lezend een stukje mee te
    mogen reizen.

Greetz anita

• 15 April 2014 - 11:49

Derk:

Hee happy couple!

Dat ziet er indrukwekkend uit! Mooi hoor.

• 03 Mei 2014 - 09:36

Margreet:

Even alles inhalen met t lezen van jullie reisverslagen, want ik kreeg geen updates in mijn email. Lijkt me prachtig om door de Pyreneen te lopen! En de prior met de borrel :-)
    Liefs!